4Ditos e interditos em seus efeitos sobre a educação e a aprendizagem na clínica psicopedagógicaO silêncio como ato de lei author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic event listing  

Colóquio do LEPSI IP/FE-USP
Os adultos, seus saberes e a infância

On-line ISBN 85-86736-12-0

Abstract

LABRIOLA, Luiz Paulo. O que podemos fazer pelas crianças?: infância, escola e responsabilidade social em Hannah Arendt. In Proceedings of the 4. Colóquio do LEPSI IP/FE-USP, 2002, San Pablo, São Paulo (SPSPSP) [online]. 2002 [cited 08 May 2024]. Available from: <http://www.proceedings.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=MSC0000000032002000400014&lng=en&nrm=iso> .

The speech approaches the problem of the authority crisis in the relationships between adults and children, according to Arendt's diagnosis (1954) concerning a crisis generated by the implantation of educational reforms in the USA, in the first half of the XX century, inspired in deweyan pragmatism.

Keywords : education; authority; crisis.

        · abstract in portuguese     · text in portuguese