4Fluir ou disfluir: eis a questão! Uma discussão sobre a gagueira e a psicanáliseInfant boom on the TV curriculum índice de autoresíndice de materiabúsqueda de trabajos
Home Pagelista alfabética de eventos  

Colóquio do LEPSI IP/FE-USP
Os adultos, seus saberes e a infância

ISBN 85-86736-12-0 versión on-line

Resumen

RODRIGUES, Rogério. The moral education and the "lost pedagogical time". In Anales del 4. Colóquio do LEPSI IP/FE-USP, 2002, San Pablo, São Paulo (SPSPSP) [online]. 2002 [citado 02 Mayo 2024]. Disponible en: <http://www.proceedings.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=MSC0000000032002000400022&lng=es&nrm=iso> .

This research aims to analyze how the school education uses the "pedagogical time". Usually, is emphasized in the schools, the control of the body, and not the transmission of the culture. It results in a "lost pedagogical time", having many educational implications.

Palabras llave : Education; Psychoanalysis; Ethics.

        · resumen en portugués     · texto en portugués