9Psicanálise e inclusão escolar: considerações acerca dos atuais discursos e da equação família e escola índice de autoresíndice de materiabúsqueda de trabajos
Home Pagelista alfabética de eventos  

Retratos do mal - estar comtemporâneo na educação


ISBN 978-85-60944-35-4 versión on-line

Resumen

UMPIERRE, Alice, GURSKI, Rose y CHAVES, Thayane. Cine na escola: um dispositivopara a construção de esperiências ou a arte de assinar o que se vê!. In Anales del 9 Retratos do mal - estar comtemporâneo na educação, 2012, São Paulo, São Paulo, São Paulo (SPSPSP, Brasil) [online]. 2012 [citado 12 Abril 2021]. Disponible en: <http://www.proceedings.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=MSC0000000032012000100039&lng=es&nrm=iso> .

This paper is a report of an experience of research and extension into the context of research on adolescence, psychoanalysis, education and cinema. Articulating concepts of psychoanalysis and writings of Walter Benjamin, the project Cinema na Escola" proposes screenings and discussions with adolescents from the riverside, in order to discuss the possible links with the theme of the film and the experience with the construction of narratives

        · resumen en portugués     · texto en portugués     · pdf en portugués